CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
ro_xy20
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 45 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Reconditionari si Restaurari / NSU 351 OSL din 1938 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Salut toti pasionatii clasici, moto,si auto.Fac aceasta sectiune,pentru a veni intr-o mica sau mai mare masura, in ajutorul posesorilor de motociclete NSU anii '40,mutilate datorita conjuncturilor vremurilor trecute.Ne este f usor sa judecam fostii propietari,ca mutilatori sau macelari,in cazul in care au facut modificari majore la bicicleta si nu numai,dar pe undeva trebuie sa intelegem si circumstantele vremurilor de-atunci,cu starea drumurilor existente la acea data,cand aveai de ales intre a-ti culege rinichii de pe jos,datorita suspensiilor rigide la majoritatea motocicletelor,sau un confort necesar,cat de cat omenesc.A judeca,...e de preferat cuvantului a intelege,ptr ca a intelege presupune sa te pui in locul celuilalt,pe cand ,a judeca...e cel mai usor si nu necesita  nici un efort.Am zis aceasta ptr ca si eu am fost foarte suparat de modificarile motocicletei mele,dar pana la urma,....am inteles.   Acum, aceste modificari pot fi mai mult sau mai putin grave.In cazul meu,va las pe voi sa apreciati. Aceasta motocicleta,am cumparat-o din Targoviste,dupa ce a fost gasita de un prieten intr-o curte.Dar de aceasta informatie a profitat insa alt pasionat moto,care si-a asumat-o, fructificand situatia,in curtea respectiva mai fiind un Nipru,mi-a cedat mie NSU-ul pe care am dat 700 euro,iar el achizitionand Niprul cu 500ron.Ii multumesc pe aceasta cale,chiar daca ulterior,din alte motive,s-a stricat relatia.Nu stiam ca prietenia costa(bani).Din pacate.Si uite asa,afacerile proaste strica prieteniile bune,si vreau sa va spun,ca intradevar,prietenia are o limita.Iar aceasta limita,este bunul simt.Intorcandu-ma la motocicleta,vreau sa zic ,ca ,chiar la d-lui in curte,am taiat si am dat jos toate improvizatiile.Ca multumire ptr ca m-a ajutat cu achizitionarea motocicletei,i-am lasat furca de fata de Ij 49,si intr-un final,din tot NSU-ul,nu a mai  ramas decat patru-cinci fiare.

nsu 351 osl din 1938 salut toti pasionatii clasici, moto,si auto.fac aceasta veni intr-o mica sau

63.1KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Sunt 4 poze  pe care am sa le postez,de inceput,din curte,de la fostul propietar.

nsu 351 osl din 1938 sunt poze  care postez,de curte,de fostul propietar.

62KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
3

nsu 351 osl din 1938

61.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
4.

nsu 351 osl din 1938

73.7KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Deci dupa ce am demontat totul,si am dat jos toate improvizatiile,gunoaiele,tot ceea ce nu-i apartinea,am ramas uitandu-ma la o mica gramada de fiare,si ma gandeam,pe ce-am dat eu in vremurile astea crunte,700 euro.motor/cutie,cadru central,rezervor si 2 roti.Am uitat sa va spun,ca motorul era,nu calat,ci supercalat,pistonul se sudase prin rugina de cilindru,era beton .Acest tip de motor merge cu carter uscat,are rezervor separat de ulei,si stand 20-30 de ani,din cauza condensului,avea apa in el,iar cilindrul, facu-se turturi de rugina sub piston,piston care si el saracu', era departe de a fi original.Noroc ca inafara de atasul care era pe NSU,handmade,si facut praf,mai era langa,cu burta in sus ,inca un atas.Steib nr 28.Binenteles,la fel de praf,dar cu rama buna,si barca in suficienta stare,macar cotele sa i le iau, ptr a o reproduce din nou.

nsu 351 osl din 1938 deci dupa demontat totul,si dat jos toate ceea nu-i ramas uitandu-ma mica

67.1KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Nu stiu daca ptr atas sa fac o prezentare aparte,o alta sectiune.Oricum,mai pun o poza cu el,tot de la om din curte.

nsu 351 osl din 1938 stiu daca ptr atas fac prezentare aparte,o alta pun poza el,tot din curte.

69.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
D.p.d.v.al istoricului ei,tot ce pot spune,si am aflat,sunt urmatoarele:persoana de la care am cumparat motocicleta(un domn roman,de origine franceza),trebuia sa o trimita in Franta,o promise-se unui prieten.Din fericire,D-zeu,mai face si minuni,si ii multumesc d-lui B.Patrick,ptr ca a hotarat ca mot.sa ramana in Romania,vanzandum-io mie.D-ul B.Patrick,o cumpara-se acum 20-25 ani de la un afacerist rus,care si el la randul lui a cumparat-o nu se stie cand,de la cineva din Bucuresti,care nimeni nu mai stie cine a fost acea persoana.Deci adevaratul propietar,care ar fi fost in acte,nu-l mai cunoaste nimeni.Actele motocicletei,care le-ar fi avut totusi d-l B.Patrick,s-au distrus intr-un incendiu,in care i-a ars o casa.Acum dupa ce motoc.nu mai are acte,nu are nici macar nr.vechi de tabla de inmatriculare,sa ma pot agata de ceva.Un firul Ariadnei.Este posibil,ca totusi demult,primul propietar cand a vandut-o rusului,sa o fi radiat din ciculatie.Altfel ar fi avut numere pe ea   .Acum vine intrebarea si rog pe cineva mai informat sa ma ajute:    Cum pot eu inmatricula aceasta motocicleta,in cazul in care nu am nici un act,decat seriile originale,stantate pe cadru central si motor?

Modificat de dimitri (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
Sutica
Membru Senior

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4672
Foarte tare ! Bafta la restaurare ! 

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Multumesc Sutica,am trecut de jumatate,dar mi se pare ca acum vine greul,la finisaje si la final.Imi trebuiesc piese care e musai sa le comand de-afara, si sunt f.scumpe,ca de ex.tobele,unicate ca model ptr NSU

nsu 351 osl din 1938 multumesc sutica,am trecut pare acum vine greul,la finisaje final.imi trebuiesc

54.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Aici este o poza mai clara,din care s-ar intelege un 48 si nu sunt sigur,OCM?   Vreau sa va intreb: Stie cineva ce ar putea insemna?

nsu 351 osl din 1938 aici este poza mai clara,din care s-ar intelege sunt sigur,ocm?   vreau

45.8KB


pus acum 12 ani
   
fishy86
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2050
O frumusete de motocicleta 

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Oricum,din toate datele pe care le am eu,din arhive, dupa seria cadru,si deductiv,dupa culoarea de baza,aceasta motocicleta a fost civila(sau fabricat si modele Wehrmacht),fabricata in 1938,modelul OSL,de 350cmc,cu chiulasa de aluminiu.E posibil ca totusi sa fi fost rechizitionata in razboi de nemti,si au adus-o odata cu misiunea germana,in Romania,sau ,sa fi achizitionat-o cineva cu stare nobila din Romania,antebelic.La acea data,oricum erau f.scumpe,si nu-si permitea oricine sa i-a asa ceva.Deci,oare ce poveste si peripetii ascunde aceasta motocicleta?                       Mai jos, o imagine,cum arata candva:

nsu 351 osl din 1938 oricum,din toate datele care eu,din arhive, dupa seria cadru,si culoarea fost

62.3KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Multumesc Fishy,Inca odata multumiri d-lui Boycy Patrick,ptr bunavointa.Nu-mi pare rau ca am dat 700  euro pe cinci fiare,restul le-am avut eu de la alt NSU de 500,fara motor,imi pare rau ca m-am lasat la mana cuiva din Targoviste,de la care am asteptat intelegere si omenie,si am primit nepasare si dezinteres.Asa este in lumea asta,scopul scuza mijloacele.Afacerile sunt afaceri,dc nu-ti pacalesti prietenii,pe cine sa mai pacalesti?Cand iti vezi caii in caruta,nu-ti mai pasa de celalalt.Trebuia sa ma ajute cu un motor ptr NSU,si in loc sa ma duca la omul care-l avea,l-a luat d-lui,si mi-a cerut pe urma 300 de euro.Cand am facut rost de 300 de euro,l-a pus pe net cu 500 de euro.La gunoi cu prietenia,traiasca banul!,D-zeul suprem.

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Deci avand in vedere stocul moto al armatei germane,din zona Valea Prahovei si Bucuresti,putem spune ca BMW-uri au fost multe,Zundapp-uri,destule,DKW-uri,la fel,poate cele mai multe,alte motociclete mai rare,Horex,BSA,ARIEL,PUCH,etc,au fost totusi destul de rare.Nemtii,au rechizitionat in razboi tot ce au putut si au gasit.NSU-uri,au fost si ele destule,mai ales 251 osl,insa 351/501 osl,in Romania se pare ca nu au fost f.multe.Poate ca era si este o motocicleta f.complicata.De ex. numai la pornire trebuiesc facute 7 operatiuni.Si uite de ce,au pierdut nemtii razboiul,cu lucrurile lor complicate.Pardon,complexe.Prea complexe ptr vremurile de-atunci. Deci,oare care o fi povestea acestei motociclete? Ce istorie se ascunde in spatele ei?  Prezenta langa ea a atasului Steib nr.28,nu spune nici ea prea multe,ptr ca putea fi pus pe orice alta motocicleta,si dupa razboi,omul sa-l fi gasit in alta parte.Who know's?

pus acum 12 ani
   
Maimuta.Galbena
Membru Senior

Din: Bacau
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 223
Daca imi permiti sa-ti dau un sfat domnule Dimitri, incearca sa nu mai afisezi in totalitate  seriile de sasiuri/motoare pe forum, pe nici un site in general. Daca vrei sa arati ceva totusi, pune in paint o dunga pe ultimele 3 cifre sau ceva in genul acesta. Sunt date confidentiale importante, mai ales la astfel de obiecte vechi, valoroase si pentru care reprezinta ultima modalitate de identificare. E doar un sfat care ti-l ofer, nu ti-l bag pe gat cu forta. Tu sau oricine alcineva sunteti liberi sa ma contraziceti, dar parerea mea ramane valida. 
   Frumoasa motocicleta, iti urez s-o scoti la drum, si numai bine.


_______________________________________
Visul meu e sa-mi indeplinesc toate visele si sa-mi ramana destui ani sa ma pot bucura de ele.

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
In cautare firului Ariadnei,la un moment dat,un prieten imi face o trimitere la ww2 forum,la o poza,si ce sa vezi?     .In poza este exact un NSU 351(nu 501),osl, civil,in dotarea armatei romane! .Unul!,doar unul singur,intre atatea bmw-uri si zundap-uri,un singur nsu,singur singurel.Acum,binenteles,e posibil ca 99% sa nu fie al meu,dar.....daca,.....1%,ar fi ala?        Adaugare:  aceasta poza face parte dint-o colectie privata a lui Alexei 2102 de pe ww2 forum,si-mi sper sa nu deranjeze ca o postez si eu aici, atat timp cat mentionez sursa informatiei.

nsu 351 osl din 1938 cautare firului moment dat,un prieten imi face trimitere ww2 forum,la poza,si

31.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Multumesc ptr urari si ptr atentionare,,cum sa fac sa sterg pozele cu seriile?.Eventual rog adminstratorii forumului sa le stearga.Multumesc mult!

Modificat de dimitri (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514

Maimuta.Galbena a scris:

Daca imi permiti sa-ti dau un sfat domnule Dimitri, incearca sa nu mai afisezi in totalitate  seriile de sasiuri/motoare pe forum, pe nici un site in general. Daca vrei sa arati ceva totusi, pune in paint o dunga pe ultimele 3 cifre sau ceva in genul acesta. Sunt date confidentiale importante, mai ales la astfel de obiecte vechi, valoroase si pentru care reprezinta ultima modalitate de identificare. E doar un sfat care ti-l ofer, nu ti-l bag pe gat cu forta. Tu sau oricine alcineva sunteti liberi sa ma contraziceti, dar parerea mea ramane valida. 
   Frumoasa motocicleta, iti urez s-o scoti la drum, si numai bine.

Nu vad de ce v-as contrazice,nici eu si nici altii,umpic cam duricica exprimarea,dar imi dau seama ca a fost facuta cu bunavointa.Eu nu pot decat sa va multumesc ptr atentionare,si ptr intentiile bune.Un sfat de la oamenii intelepti si cu experienta, este oricand binevenit. Daca in Romania de azi,nu mai exista respect ptr oamenii capabili si mai intelepti,oricand,poate exista un inceput ptr orice.In special ptr normalitate.Asa ca va salut si va multumesc inca odata!


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Ca o completare,in spiritul a ceea ce am scris mai sus,o sa pun o poezie de Traian Dorz: 

nsu 351 osl din 1938 spiritul ceea scris mai sus,o pun poezie traian

30.3KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
2

nsu 351 osl din 1938

31.5KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
3

nsu 351 osl din 1938

26.2KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Aici se incheie momentul poetic:   

nsu 351 osl din 1938 aici incheie momentul  

33.3KB


pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
Felicitari ptr. achizitie!E o motocicleta care intradevar merita multa atentie.
Cred ca nu se supara nimeni daca ne vetii delecta si cu resuscitarea atasului tot in acest topic,atata timp cat atasul a fost cuplat la aceasta motocicleta.O piesa rara Steib-ul care deasemenea merita atentie.
Foarte corecta avertizarea colegului de mai sus.Atata timp cat nu aveti acte pe motocicleta,nu mai postatii seriile in public.Nu cred ca vreti sa va treziti cu un alt Nsu purtand aceiasi serie...

Sper sa nu va fie cu suparare ca va poluez topicul cu cateva Nsu-uri,dintre care unul 501 OSL WH,cu stanta de arma Wa pe motor.Din pacate a fost intro stare jalnica dar vazand cadrul dvs. de 501,cred ca ar fi iesit o motocicleta completa...
251 OSl kaki e cel pe care il regret cel mai tare

Vad ca nu pot incarca poze,asa ca o sa ma limitez doar la 2

nsu 351 osl din 1938 felicitari ptr. care intradevar merita multa supara nimeni daca vetii delecta

62KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Revenind la motocicleta,mi-ar fi fost f.greu sa o fac ,dc nu mai aveam inca una fara motor,dar destul de incompleta si aceea.Initial am vrut cu motorul de 350 sa o fac pe cea de 500,dar,uite ca nu a vrut sa mearga.Nu din cauza diferentei de capacitate,ci din simplul motiv ,ca motocicleta NSU 351/501 osl,pe parcursul scurtei sale existente,1934-1940,s-a fabricat in 2 modele.Modelele dupa 37,aveau in principal ca modificari mari, prinderea carterului motor,si a cutiei de viteze,urechile de prindere a rotii spate,carcasa ambreiajului la lant,etc..Voi reveni asupra acestor detalii pe parcurs. Ideea este ca nu am putut pune motorul si cutia de la 351,pe 501.Si uite asa, a trebuit,din nou sa ma apuc de frecat,curatat,vopsit piese,subansamble,etc,sa-l fac pe acesta de 351.Nu-mi convenea ptr ca era mai scurt decat cel de 500,si avand probleme la spinare,am zis sa stau si eu cat mai intins.Jos este poza NSU-ului 501 OSL,militar,fabricatie 1935,de la care am luat furca si aripa fata,si alte mici subansamble.Acesta il cumparase-m din Ploiesti in urma cu vre-o 2 ani,si a fost in dotarea trupelor germane din zona Ploiesti.Nr.de inmatriculare nu este cel original.

nsu 351 osl din 1938 revenind fost f.greu fac ,dc mai aveam inca una fara motor,dar destul

66.3KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Multumesc,Mark,cred ca noi am mai discutat mai demult la telef..Sunteti binevenit cu orice poza a motocicletelor,NSU,si orice inf.,de aceea am si facut aceasta sectiune.Pe cel de 500,am de gand sa-l fac ,mai ales ca am o promisiune de ajutor de la cineva ptr motor.In nici-un caz din zona Targoviste,( cel ce a fost pe Bikeshop).Nu vreau sa comentez.Am avut probleme cu omul.Avertizarea colegului este binevenita,si cu ocazia asta,vreau sa-i transmit,ca la primul drum prin Ploiesti,il astept la o bere.Sau doua!  . In privinta atasului Steib,cred ca totusi,o sa-i fac o sectiune separata,ptr ca va fi multa informatie si poze de postat.Eu nu l-am gasit pe NSU,dar cred ca a fost,acum f.mult timp.NSU-ul din poza d-voastra este o frumusete,nu stiu dc are modificari la cilindru,dar in mod sigur,dupa forma carterului in dreptul pantofului de la cadru,va garantez ca este 351 osl.Va astept cu mai multe inf.,eventual sa-i faceti o rubrica la Prezentari.Ma intereseaza istoria lui.Pacat ca nu putem avea acces la arhiva parcului auto german,care a fost in Romania.In principal,majoritar Luftwaffe,in zona Valea Prahovei si Bucuresti,Wehrmacht,prin tara,SS la Moreni Dambovita,si zona Moldovei.Ma rog,persoane mai bine inf.sunt binevenite cu corectari si completari.

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Aici sunt cateva date despre identificarea unui NSU 351/501,de pe seria cadru:

nsu 351 osl din 1938 aici sunt cateva date despre unui nsu 351/501,de seria cadru:

32.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
351 osl

nsu 351 osl din 1938 351 osl

33.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Nu prea a iesit bine,cred ca astea sunt mai bune:  501osl

nsu 351 osl din 1938 prea iesit bine,cred astea sunt mai 501osl

32.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Cred ca cel mai bine,trebuiesc scanate.Placuta originala cu seria, la NSU ,era din fabrica pe umarul stang de sus,al furcii spate,chiar dc seria mai era batuta direct pe cadru sub rezervor,tot pe partea stanga.Jos dau un exemplu luat aleatoriu,nu imi apartine:

nsu 351 osl din 1938 cred cel mai originala seria, nsu ,era din fabrica umarul stang sus,al furcii

18.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Iar orice cadru,mai avea marcat in dreptul seii,anul de fabricatie cu luna.

nsu 351 osl din 1938 iar orice cadru,mai avea marcat dreptul seii,anul fabricatie luna.

64.1KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Din poza de mai sus se pot observa si diferentele dintre modele,prima generatie (cel din 1935) avand urechea ptr rezervorul de ulei si prinderea cutiei de viteze amplasata central,iar cea ultima generatie(1938),avand-o dispusa lateral stanga.

nsu 351 osl din 1938 din poza mai sus pot observa dintre generatie (cel din 1935) avand urechea ptr

58KB


pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
Nu vreau sa va contrazic,va cred ca sunteti documentat in tot ceea ce priveste Nsu dar in urma consfatuiri cu alti conoscatori,am ajuns la concluzia ca este un 501,atat seria motorului care corespundea unuia de 500 cat si numarul aripioarelor de pe chiulasa.Nu stiu daca 351 au fost rechizitionate de armata germana dar al meu avea avea poansonul cu vulturul si deasupra seria Wa xxx.Imi aduc aminte si acele de cifre poansonate pe cadru,care la acea ora nu-mi spuneau mai nimic,ca acum 7-8 ani cand l-am detinut si informatiile despre un anumit tip de motocicleta,le obtineam foarte greu.
O sa incerc sa caut si alte poze,ca din pacate doar 3 poze mai gasesc cu el.

nsu 351 osl din 1938 vreau cred sunteti documentat tot ceea priveste nsu dar urma alti ajuns

66.3KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Superba.Va voi demonstra incontestabil,si-mi cer scuze fata de acei cunoscatori,ca este un 351.Voi pune niste poze,si va rog sa va uitati cu atentie,unde vine pantoful de la cadru pe carterul motor in fata.Ptr ca 500 are ambielajul mai mare,carcasa carterului vine pana in pantof.La 350,ambielajul fiind mai mic,automat are carterul mai mic,si ramane un spatiu intre pantoful cadrului si carter.Uitati-va cu atentie,nici eu nu stiam,dar am descoperit deosebirea pe un forum polonez.Incep cu 350cmc

nsu 351 osl din 1938 superba.va voi demonstra cer scuze fata acei este 351.voi pune niste poze,si

45.7KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Iar acum vine artileria grea,500cmc:

nsu 351 osl din 1938 iar acum vine artileria

50.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Poansonele, releva  ca motocicleta a fost comandata de armata.Prezenta vulturului este confirmarea ca, corespunde d.p.d.v.tehnic ptr armata,ptr cerintele militare.Iar asta inseamna o bucurie in plus ptr propietar,istoric vorbind.Armata germana a comandat ambele modele.Si de 350 si de 500cmc.    Si cu toate acestea,Wehrmachtul a mai solicitat un model mai puternic si mai fiabil,si iacata asa,cum isi face aparitia in scena,motocicleta exclusiv militara,NSU 601 OSL,care completeaza modelele OSL.Nu am spatiu sa enumar aici tot ceea ce avea in plus,dar acest 601,pe scurt,avea:Furca fata intarita si 2 arcuri ptr suspensie fata de unu,litraj mai mare,600cmc,cu un piston de 85mm,rotile interschimbabile,si cadrul venea pe sub motor,nu mai era intrerupt ca la modelele anterioare,motorul sa fixeze cadrul.Cred  ca trebuie sa pun ptr exemplificare si un model 601 OSL.

Modificat de dimitri (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
legendarul fikat
Rozator feroce

Din: orasu harciogilor
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 818
o sa trec pe la vara pe la tine... cu broasca din 52 

numa sa vina odata vara..


_______________________________________
da-o ba la remat! semnezi degeaba petitii

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Inca o poza, unde se vede mai bine marimea carterului la 501:

nsu 351 osl din 1938 inca poza, unde vede mai bine marimea carterului 501:

17KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Te astept cu placere.Sa vezi ce bucurie o sa fie pe opelul meu din 66,sa admire broasca ta din 52.Si cand ele o sa stea la taifas pe limba lor numai de ele stiuta,noi o sa ne delectam la umbra,cu o superba si alunecoasa bere rece.Vara a murit,traiasca vara!. Vine ea,ca nici nu a inceput bine iarna,si m-am si saturat de ea. Deci,...sa vina vara! 

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
Cum nu pot aduce alte poze,ma abtin de la orice comentariu.O serie motor ne-ar fi elucidat definitiv.Argumentul dvs. cu prinderea motorului pe cadru sa zicem ca ar sta in picioare,cu toate ca nu imi dau seama cum ati sesizat acest lucru.Pe partea stanga a pozei puse de mine nu se vede deloc prinderea iar in partea dreapta foate putin!
In plus,se vede starea defapt a motocicletei,si asta dupa ce am extirpat o gramada de fiare in plus,chiar si de la prinderea motorului,ca motociclete mi-a parvenit initial in 4 saci...Sincer regret ca nu am si acele poze


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514

mark1 a scris:

Cum nu pot aduce alte poze,ma abtin de la orice comentariu.O serie motor ne-ar fi elucidat definitiv.Argumentul dvs. cu prinderea motorului pe cadru sa zicem ca ar sta in picioare,cu toate ca nu imi dau seama cum ati sesizat acest lucru.Pe partea stanga a pozei puse de mine nu se vede deloc prinderea iar in partea dreapta foate putin!
In plus,se vede starea defapt a motocicletei,si asta dupa ce am extirpat o gramada de fiare in plus,chiar si de la prinderea motorului,ca motociclete mi-a parvenit initial in 4 saci...Sincer regret ca nu am si acele poze

Am pus o poza, prin care si orice necunoscator,isi poate da seama ca este 351.Distanta dintre pantof si carter.Partea din cadrul central,care prinde carterul motor.In poza d-voastra,se vede clar cum exista distanta intre pantof si carter.Si dc nici asa nu recunoasteti,va provoc sa punem pariu pe o lada de bere,care se va imparti ulterior cu toti de pe forum, care isi vor da cu parerea la acest lucru.Imi cer scuze,eu mai glumesc,nu serios,e chiar elocvent.Dar daca vreti sa facem pariul........... =D ,multi vor bea in cinstea d-voastra pe forum!

nsu 351 osl din 1938 mark1 scris:cum pot aduce alte poze,ma abtin orice serie motor ne-ar elucidat

41.8KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
In rest,motocicleta arata superb,va admir ptr rabdarea care ati avut-o lucrand,la ea,eu sincer va spun ca am ajuns la concluzia ca mult mai usor se lucreaza la o masina decat la o motocicleta.In special modelul asta cu motor/cutie/magnetou separate,care dc se demonteaza , rezulta piese cat Calea Lactee

Modificat de dimitri (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Mai pun inca o poza asemanatore cu a d-voastra,351:

nsu 351 osl din 1938 mai pun inca poza

43.6KB

Modificat de dimitri (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Si aproximativ din acelasi unghi,un 500:

nsu 351 osl din 1938 din acelasi unghi,un 500:

34KB


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

dimitri a scris:


Maimuta.Galbena a scris:

Daca imi permiti sa-ti dau un sfat domnule Dimitri, incearca sa nu mai afisezi in totalitate  seriile de sasiuri/motoare pe forum, pe nici un site in general. Daca vrei sa arati ceva totusi, pune in paint o dunga pe ultimele 3 cifre sau ceva in genul acesta. Sunt date confidentiale importante, mai ales la astfel de obiecte vechi, valoroase si pentru care reprezinta ultima modalitate de identificare. E doar un sfat care ti-l ofer, nu ti-l bag pe gat cu forta. Tu sau oricine alcineva sunteti liberi sa ma contraziceti, dar parerea mea ramane valida. 
   Frumoasa motocicleta, iti urez s-o scoti la drum, si numai bine.

Nu vad de ce v-as contrazice,nici eu si nici altii,umpic cam duricica exprimarea,dar imi dau seama ca a fost facuta cu bunavointa.Eu nu pot decat sa va multumesc ptr atentionare,si ptr intentiile bune.Un sfat de la oamenii intelepti si cu experienta, este oricand binevenit. Daca in Romania de azi,nu mai exista respect ptr oamenii capabili si mai intelepti,oricand,poate exista un inceput ptr orice.In special ptr normalitate.Asa ca va salut si va multumesc inca odata!

Da e corect! Pe vremurile astea, e mai bine sa fii un pic prevazator si nu e bine sa afisezi nici serii si nici poze cu acte.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
Cum un pariu nu poate fi sustinut cu probe este egal cu zero.Comparatia a doua poze slabe calitativ(cel putin a mea) mi se pare un argument necloncudent.Va recomand totusi sa mai consultati specialisti in Nsu,si nu asa cum am facut-o eu...Va asigur ca cei care au cumparat-o de la mine au stiu exact ce cumpara,adica 501 osl.
Ca sa nu fiti necajit,berea o dau eu

Regretul meu este la acest NSU 251 OSL,1941

Crede ca am luat o gripa de pe net,ca azi toata ziua abia am incarcat 2 poze.Mai incerc.

Modificat de mark1 (acum 12 ani)


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
.

nsu 351 osl din 1938

63.7KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Frumoasa piesa.Unde este bijuteria asta?Asa ceva nu se vede in fiecare zi.Si cum a scapat de la ciopartirea cadrului?Un exemplar la fel, a avut noroc sa il ia cei de la motocicletedeepoca.ro  .Intact si original,cum l-a lasat neamtul,in 44.http://motocicletedeepoca.blogspot.com/2011/05/phoenix.html .

nsu 351 osl din 1938 frumoasa piesa.unde este bijuteria asta?asa ceva vede fiecare zi.si cum scapat

28.7KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Ca sa mentin linia acestei sectiuni,cu restaurarea Nsu-ului.nu mi-am pus de gand sa-l fac in acest moment de iarna,imaculat.Ptr asta este nevoie de timp,bani,piese originale,si in special,conditii.Macar cu ceea ce imi permit in momentul de fata,vreau sa-l aduc deocamdata pe linia de plutire.Nu o sa stau acum de vopsea sticla,liniere,etc.Astea am sa le fac la vara,dc ne mai ingaduie D.zeu.Si Cezarul,care ne cere mereu,tot mai mult.Pe vremuri dadeam tribut turcilor.Acum,e la fel,decat ca tributul nu mai pleaca afara.Deci cum este romanul inventiv si descurcaret,m-am apucat in urma cu ceva timp,in vara, de refacerea motocicletei.Primul care a intrat in colimator,a fost motorul...Saracul de el,ca dc stiam in ce stare era,nu stiu dc mai luam motocicleta.Asta o spun d.p.d.v. al omului din popor,la care nu curge bani cand da drumul la robinetul de apa. Pacat!   

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Deci ptr eventualii posesori de NSU 351/501,trebuie sa spun ca motoarele lor sunt de 2 tipuri,care pe urma,si acestea,se subimpart in alte 2 tipuri.Avem motoare in functie de tipul de chiulasa: 1.-chiulasa de fonta(coada supapelor si culbutorii sunt in exterior,neacoperiti,iar tunelul de protectie al tijelor impingatoare merge de jos din carter,pana sub rezeror) sau 2.-chiulasa de aluminiu(toata rampa de culbutori este in interiorul chiulasei,iar tunelul tijelor impingatoare este mai scurt,din carter pana la fata garniturii chiulasei),si in functie de generatie,cu un rulment pe palierul stang,prima generatie,si cu 2 rulmenti pe palierul stang,si modificarea carcasei carterului pe aceeasi parte,a doua generatie.  Incep cu poze tipuri de chiulasa,deductibil din ceea ce am scris mai sus:

nsu 351 osl din 1938 deci ptr eventualii posesori nsu spun motoarele lor sunt urma,si acestea,se

36.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
2

nsu 351 osl din 1938

46.6KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
palier stanga scurt,palier stg lung,ambielaj de 500,ambielaj de 350.

nsu 351 osl din 1938 palier stanga stg 350.

35.8KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
carcasa carter generatie veche,palier stg scurt cu un rulment:

nsu 351 osl din 1938 carcasa carter generatie stg scurt rulment:

33.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Carcasa carter palier stg lung cu 2 rulmenti,a 2-a generatie

nsu 351 osl din 1938 carcasa carter palier stg lung rulmenti,a 2-a generatie

45.7KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Inca o poza cu ambielajele,unde se pot vedea bine detalii:

nsu 351 osl din 1938 inca poza pot vedea bine detalii:

88.2KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Chiulasa fonta

nsu 351 osl din 1938 chiulasa fonta

41.7KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Chiulasa aluminiu interior

nsu 351 osl din 1938 chiulasa aluminiu interior

45.6KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Chiulasa aluminiu,reglaj exterior pentru culbutori.Culbutorii la acest model sant pe axe excentrice.

nsu 351 osl din 1938 chiulasa exterior pentru acest model sant axe

39.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Carcasa carter motor 350,generatie veche,cu un rulment pe palierul stg

nsu 351 osl din 1938 carcasa carter motor veche,cu rulment palierul stg

35.5KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
carcasa carter 500,parte dr.

nsu 351 osl din 1938 carcasa carter 500,parte dr.

50.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Carcasa carter 500,se observa din aceasta poza cum carterul vine exact pana in pantof si urmareste semirotund linia lui.

nsu 351 osl din 1938 carcasa carter 500,se observa din aceasta poza cum carterul vine exact pana

43.2KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
carcasa carter 350,se observa distanta intre carter si pantof.

nsu 351 osl din 1938 carcasa carter 350,se observa distanta intre carter pantof.

47.1KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Distributie motor chiulasa fonta

nsu 351 osl din 1938 motor chiulasa fonta

79.6KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
distributie carter

nsu 351 osl din 1938 carter

39KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
distributie superioara chiulasa fonta

nsu 351 osl din 1938 superioara chiulasa fonta

36.8KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Chiulasa fonta camera de ardere

nsu 351 osl din 1938 chiulasa fonta camera ardere

28.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
chiulasa aluminiu camera de ardere

nsu 351 osl din 1938 chiulasa aluminiu camera ardere

50.1KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
pompa de ulei,antrenata direct de axul palier drept prin surub melcat fara sfarsit

nsu 351 osl din 1938 pompa direct axul palier drept prin surub melcat fara sfarsit

44.8KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Garnitura chiulasa aluminiu,8 prezoane

nsu 351 osl din 1938 garnitura chiulasa aluminiu,8 prezoane

13.3KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
De fapt,mai bine pun tot setul de garnituri ptr OSL 351/501,ptr ambele tipuri de chiulasa si motorizari.

nsu 351 osl din 1938 fapt,mai bine pun tot setul garnituri ptr osl ambele tipuri chiulasa

26.2KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Cam asta a fost in mare, prezentarea motoarelor de NSU,351/501 OSL.Nu sunt multi posesori de NSU in Romania de acest model,dar ptr cei care sunt,sper sa ii ajute,intr-o masura mai mica sau mai mare,in identificarea tipului de motor si nu numai.

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Revenind la motocicleta mea,cand am cumparat-o,am vazut ca motorul nu se invarte,dar am zis ca o fi gripat putin,si se rezolva.De unde,cand am ajuns acasa si l-am demontat,dupa ce am dat jos chiulasa,pur si simplu,nu am putut trage cilindrul afara.Am bagat cel mai bun degripant si am tras de am zis ca "rup biela",dar....nimic!, nici naiba nu se gandea ca pistonul,fiind ramas in punctul mort superior,sub el,imperceptibil vizual,cilindrul ascundea un dezastru.L-am lasat,l-am incalzit,l-am rugat,l-am mangaiat.Intr-un final,dintru-un atavism genetic uman,si ajuns la culmea disperarii,mai ales ca pistonul era turnat,si nu aveam de gand sa-l salvez,am luat decizia sa-l sparg. .SI BINE AM FACUT!!!!  Dupa ce l-am spart,mi-am dat seama ca era pur si simplu SUDAT de cilindru ,si nu-l scoteam afara nici cu mama degripantului .Cilindrul sub piston,facu-se TURTURI de RUGINA!!!Nu am vazut asa ceva in viata mea,poate decat in filmarile subacvatice de pe RMS Titanic pe fundul Atlanticului!

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Cum s-a intamplat nenorocirea sa se degradeze in halul ala? Tinand cont ca tipul de motor este cu carter uscat,cu rezervor separat de ulei, in primul rand,de la condens,ca la buteliile de aer de franare de la Raba sau Saviem,si in al doilea rand,nevand busonul de la rezervorul de ulei,cred ca de la ploaie,prin conductele de transfer,apa a intrat in motor.Si uite asa,cand ploua,apa se acumula,cand dadea soarele si se incalzea,.....apa disparea.Dar nu si efectul de coorooziiiuuuuuneeeee...   Datorita situatiei,m-am cam suparat,in sufletul meu,si nu am mai fost in stare sa fac poze,decat la piston,dupa ce am facut rost dupa 1 luna,2,de unul asemanator.

nsu 351 osl din 1938 cum s-a intamplat degradeze halul ala? tinand cont tipul motor este carter

40.3KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Inca o poza cu new si old,cand verificam cotele si distantele aferente.Cilindrul initial de fabrica,avea cota 75,eu l-am gasit alezat pe 76,si intr-un final,l-am bucsat pe 76,88.

nsu 351 osl din 1938 inca poza new old,cand verificam cotele distantele initial cota 75,eu l-am

35.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Inca o poza,vedere de sus:

nsu 351 osl din 1938 inca sus:

23.4KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Pistonul cu care am gasit sa-l inlocuiesc pe cel vechi,si se potrivea 90%,a fost un piston de Moskvici 402,reparatia a 3-a,76,88mm,cu 4 randuri de segmenti,2 compresie,un racler si unul de ungere.Am mai facut o bucsa de biela ptr boltul mai mare cu 1mm de M-402,si totul a mers perect.

nsu 351 osl din 1938 pistonul care gasit sa-l inlocuiesc cel vechi,si potrivea 90%,a fost piston

29.7KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Acelasi piston vazut de sus,cu cota stantata

nsu 351 osl din 1938 acelasi piston vazut sus,cu cota stantata

21.7KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Cilindrul l-am bucsat pe noul piston,as fi vrut decat sa-l majorez putin,dar datorita petelor pronuntate de rugina,a trebuit sa-i bag lainer.Poze ansamblat:

nsu 351 osl din 1938 cilindrul l-am bucsat noul piston,as vrut decat sa-l majorez putin,dar datorita

40.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
2

nsu 351 osl din 1938

37.9KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Si ca sa nu am probleme cu supapele,sa loveasca in piston,i-am facut si degajarile de rigoare:

nsu 351 osl din 1938 probleme loveasca facut degajarile rigoare:

42.8KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Cam asta este pistonul de 351,care nu am avut de unde sa-l iau:

nsu 351 osl din 1938 cam asta este pistonul 351,care avut unde sa-l iau:

30.8KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Iar aici ptr cine va mai avea nevoie,cote:

nsu 351 osl din 1938 iar aici ptr cine mai avea

31.1KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Nota explicativa la schita de mai sus:  D=75   s=20   h=90,5   h1=39   h2=39,5   h3=5

pus acum 12 ani
   
hufo
Membru Senior

Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3084
Bravo Dimitri ,,prezentare ta este foarte frumoasa!
Bafta si putere de munca
numai bine
h.h


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Multumesc ptr urari hufo,incerc sa o fac frumoasa,altfel oamenii nu o sa inteleaga nimic.Si nu vreu sa ma contrazic cu nimeni.Eu pun situatii exacte,si de care m-am lovit.Am alergat ani de zile si nimeni nu a putut sa ma ajute cu informatii,ptr ca acest tip de motocicleta  este disparuta in negurile istoriei demult.Nici nu au fost f multe aduse de armata germana,ca 251 osl,si nici nu exista multe informatii la ora actuala.Downloude-zi ce manual vrei de pe net de motocicleta,dar de 351/501,nu ai sa gasesti nimic! Este TABU.Asa ca incerc si eu ce si cum pot sa vin in ajutorul eventualilor detinatori.     Trebuie facut si ptr 251 osl un topic,dar eu nu pot sa-l fac,ptr ca nu detin asa ceva,si are si o alta mecanica si constructie.Dar, putem sa-l rugam pe d-ul D.M.,care detine unul si este in curs de restaurare,sa faca o rubrica la restaurari cu acest model.Si sunt multi care i-ar multumii!

nsu 351 osl din 1938 multumesc ptr urari fac oamenii inteleaga nimic.si vreu contrazic nimeni.eu pun

42.2KB


pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936

dimitri a scris:

Si cum a scapat de la ciopartirea cadrului?


Nu toate au fost asa de norocoase...

nsu



Modificat de mark1 (acum 12 ani)


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
Detalii despre ambielaj am mai gasit si aici.Din pacate e in PDF si nu stiu sa-l incarc

nsu 351 osl din 1938 detalii despre ambielaj mai gasit aici.din pacate pdf stiu sa-l incarc

65.5KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
La fel si despre pistoane.Vorbeati mai sus de o restaurare ca la carte!Totusi,parerea mea e ca nu se preteaza piston de Moskwich,ca altfel se va pierde notiunea de restaurare si e pacat in final de toata munca si documentarea pe care o faceti.
Ca sa aveti un control asupra tuturor reperelor corecte,e bine sa aveti un "Ersatzteilliste" al modelului respectiv de motocicleta.Acela nu va minti niciodata.Nu l-am gasit de downloadat dar se gasesc destule reprinturi.

Pistoane originale se mai gasesc...poate ar fi fost bine sa insistati asupra acestui aspect.Costa doar 55 euro.

nsu 351 osl din 1938 fel despre mai sus restaurare mea preteaza piston altfel pierde notiunea

72.2KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
Imi cer scuze.Poza de mai sus e salvata gresit si incompleta.
Pe acesta voiam sa o pun;

nsu 351 osl din 1938 imi cer scuze.poza mai sus salvata gresit acesta voiam pun;

52.5KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
La fel am mai gasit alte informatii utile  despre 351/501 in PDF-uri,despre carburatoare si reglajele lor,aprindere,reglarea avansului,rapoarte cutie viteze,etc.Daca vor fi de trebuinta,imi voi face timp sa le extrag.

OSL 501 cu Steib

nsu 351 osl din 1938 fel mai gasit alte informatii despre 351/501 reglajele cutie vor voi face timp

58.9KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
mark1
Membru Senior

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 936
inca una

nsu 351 osl din 1938 inca una

46.3KB


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

pus acum 12 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Domnilor...sinteti adevarate Enciclopedii. Nu am  NSU dar imi place sa va citesc !!!

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

dimitri a scris:

Chiulasa fonta

Ce arcuri de supapa smechere are!
Tachetii si culbutorii lucreaza asa pe uscat fara ungere?
Foarte ciudat construit!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
lupalb
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 362
Salut, cāt vrei pe Steib?

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Hai, lasati pe om sa-si faca prezentarea restaurarii, nu-l tot pistonati la cap!
Sunt convins ca va face treaba buna ca este meserias bun!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
De fapt pe uscat lucreaza doar surubul de reglaj al culbutorilor,care loveste o mica pastila din coada supapei.Cam aia ar fi un microtachet .De aici la acest model,un tacanit mai specific si mai pronuntat.In rest,axele culbutorilor erau intr-o caseta de aluminiu cu semeringuri ptr etansare,care comunica cu tunelul de protectie al tijelorr impingatoare prin care se facea ungerea.

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514




nsu 351 osl din 1938

49.3KB


pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Si inca un moment cu acelasi subiect,dar cu un motor reglat mult mai bine,si restaurat ca la carte de cineva mai potent financiar.       



pus acum 12 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar fi intimplat daca sarea un arculet din acela in timp ce motorul functiona...

pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514
Si prin comparatie,un motor cu chiulasa de aluminiu.A se face exceptie de la modificarile tunning, important este comportarea motorului si multitudinea de operatii care se fac,ptr pornirea lui.         



pus acum 12 ani
   
dimitri
Membru Senior

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 514

gherghin nicolae a scris:

Nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar fi intimplat daca sarea un arculet din acela in timp ce motorul functiona...

In razboi,aveau in spate camionul atelier cu piese de schimb.


pus acum 12 ani
   
Pagini:  1 2 3  

Mergi la