CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandrina1 pe Simpatie
Femeie
22 ani
Arges
cauta Barbat
22 - 46 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Reconditionari si Restaurari / Oltcit Club-1983 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ma referam la motorul de Lastun

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Nu m-am prins!

pus acum 14 ani
   
George
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
A iesit foarte bine motorul, ca nou.

pus acum 14 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Ma bucur ca-ti place.Nici pana cum nu l-am montat.Este ca-n poze!!Criza asta!   Criza acuta de finante.Proiect amanat pentru luna noiembrie.Sper!

pus acum 14 ani
   
ayk
Membru Activ

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 148
Am citit cu mare placere.
Prima mea masina a fost un olcit club. Eu n-am avut probleme cu rugina la el in 8 ani, decit in portbagaj datorita condensului de la toba de esapament. Bagam ulei in tabla din 2 in 2 ani. Motorul il dadeam jos sa-i schimb garnituri si semeringuri din 20000 in 20000 de km. A fost o masinuta buna, dar c am pretentioasa. Cred ca de aceea si renunta lumea la ele asa usor. Avea si citeva mari avantaje fata de alte autoturisme care circulau in Romania pe acea vreme.
Felicitari ca te-ai apucat de un astfel de proiect si pentru ca aproape ai reusit sa-l termini. (atentie la distributie). 


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Multumesc pentru sfaturi.Va voi tine la curent.

pus acum 14 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Am uitat de topicul asta.M-am gandit sa-l actualizez.
Vreau sa va prezint ceea ce am mai lucrat la Oltcit.
In primul rand i-am terminat motorul de ansamblat.I-am schimbat toate garniturile si piesele aflate in miscare:set motor,ambielaj,cuzineti,pinioane pompa ulei,disc de ambreiaj si placa de presiune,role intinzatoare distributie.Am intors coroana de pe volanta deoarece se tocise din directia din care era atacata de pinionul electromotorului.
Chiulasele le-am reconditionat prin rectificarea supapelor si scaunelor acestora.Am gasit o supapa de evacuare care avea coada stramba:am inlocuit-o.Era necesar si inlocuirea ghidurilor.Supaele incepusera sa-si faca un mic joc in acestea.Din cauza faptului ca nu se mai fabrica si nici in comert nu se mai gasesc,le-am lasat pe cele vechi.
Arborii cu came erau foarte buni,nu aveau decat vreo cateva mii de km.N-a fost necesar inlocuirea acestora.In schimb,am inlocuit toti culbutorii si un ax.


De asemenea,am curatat radiatorul de ulei si am reconditionat complet perifericele motorului:carburator,electromotor,alternator,delcou,pompa de alimentare.
Imagini!Mai intai motorul!
1.Ambielaj NOU la vaselina.Comporta niste serii pe biele.In capatul dinspre volanta,in interior,are o bucsa,iar in exterior,un mic simering.Ce rol o avea acesta,nu stiu!
In afara de simeringul din poza,am cumparat ULTIMUL simering intern de ambielaj de la un magazin ACSA.


2.Cuzineti GLYCO(Made in Germany)



3.Set motor romanesc:cilindri grupa 1(reper rosu),pistoane grupa 2b produse de ALTUR-Slatina,bolturi de TOPLOVENI.Segmenti am primit in set SIM dar i-am inlocuit cu GOETZE(Made in Germany)
a)Cilindrii:


b)Pistoane:

c)Segmenti:


4.Abreiaj:placa de presiune SACHS si disc VALEO.Rulmentul de presiune era nou,cateva mii de km,inlocuit de fratele meu,n-a necesitat sa-l schimb.



5.Distributie:role RUVILLE(Made in Germany).Rolelele vechi,produse de URB,erau terminate,scartzaiau.Curele DAYCO.



6.Am schimbat toate garniturile si simeringurile motorului:


Garniturile capacelor de culbutori le-am schimbat impreuna cu ...capacele!Cele vechi aratau urit,fiin vopsite in bronz cu pensula de catre vechiul proprietar.Mi-am cumparat de la dezmembrari patru capace.Din pacate,capacul inferior din dreapta curge,uleiul ajungand pe galeria de evacuare.I-am schimbat garnitura si tot curge.I-am bagat aditiv impotriva scurgerilor de ulei LIQUI MOLLY:degeaba.Tot curge!De fapt nu curge,supureaza picaturi de ulei,foarte deranjante.Ma vad nevoit sa pun la loc vechiul capac de culbutori.

Garnituri noi(imaginile au mai fost postate):

Ceea ce n-am putut sa schimb a fost simeringul de pe axul pompei de ulei.Pentru a avea acces la el,trebuia extras pinionul de antrenare al pompei.Mecanicul meu nu a avut presa.


7.Solutii de etansare si fixare
  Pentru etansarea semicarterelor motorului este necesar un produs anaerob de precizie care sa asigure o pelicula de maximum 0,5 mm.Acesta trebuie sa reziste la ulei si la temperaturi extreme,cuprinse intre -50gr si plus 200 gr Celsius.Am folosit LOCTITE 518(rosu).

Pentru restul imbinarilor am folosit REINZOSIL negru de la VICTOR REINZ.

Suruburile volantei le-am asigurat cu  solutie de fixare LOCTITE 243(albastru).


8.Motorul a primit ulei sintetic ARAL BLUE TRONIC 10W40(Made in Germany) si un filtru ROMCARBON:


Motorul a fost montat intr-un atelier cam intunecos.Din pacate,nu am imaginii din timpul acestei operatiuni.
Dupa finalizarea montajului,motorul arata cam asa!Scuze pentru praf,dar masina sta afara.


Modificat de deceneu32 (acum 9 ani)


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Faina treaba! Chiar ca setul motor e la fel cu cel de Lastun!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Misule,ma bucur ca-ti place.Am modificat postul si am mai adaugat imagini.
Maine voi reveni cu alte poze.
In final,te rog frumos sa-mi stergi cinci posturi consecutive din pagina a doua,in care prezint niste garnituri si un rand de segmenti GOETZE,deoarece imaginile respective le-am reluat in postul de mai sus.Nu vreau sa se repete.
Multumesc pentru intelegere!

Modificat de deceneu32 (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
Liviu-Florin
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2253
O treaba extraordinara! Felicitari!!! 

pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Multumesc!Voi reveni cu imagini!

pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Si eu folosesc Loctite 243 pentru asigurarea suruburilor, atat la volanta, ca si la paliere si la manetoane.
E scump un flacon, dar merita, ca stii ca nu se desfac suruburile.
Cu un flacon, poti face 10-15 motoare, sau chiar mai multe.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
cezarmad
Membru Senior

Din: Bucuresti & Pantelimon IF
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 857
Felicitari ! mi-am adus aminte cu ce placere surubaream si eu la motoarele astea, tare frumos suna cand e pus la punct  

Oltcit-ul tau bej ce mai zice ? 


_______________________________________
Dacia 1310 TLX BLUE EMOTION
27.03.2013 is the day

pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574

Misu de Cluj a scris:


E scump un flacon

60 lei flaconul de 10 ml!!
   


pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574

cezarmad a scris:

Felicitari ! mi-am adus aminte cu ce placere surubaream si eu la motoarele astea, tare frumos suna cand e pus la punct  

Oltcit-ul tau bej ce mai zice ? 


Momentan nu suna chiar frumos ca n-am toba in spate montata.


Oltcitul bej e la tzara.S-a cam degradat.Urmeaza o reconditionare completa a acestuia.


pus acum 12 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
De-abia acum am observat topicul .
Foarte fumos lucrat ! Felicitári ! Asa se face o treabá de calitate in mod exemplar ! Va iesi un lucru minunat , de asta sunt sigur .Spor si perseverentá in continuare.
 

Modificat de cv2adi (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
FED express
Membru Senior

Din: Sebes/Alba/Cluj Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 256
Excelenta treaba.Am avut si eu 2 Oltcituri in familie.Exceptionale.Chiar acum reconditionez un carburator 28Cic4.Pacat ca nu gasesc nicaieri set de reparatie 
Bafta la munca !


_______________________________________
I'm old School, but up to date !

pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574

cv2adi a scris:

De-abia acum am observat topicul .
Foarte fumos lucrat ! Felicitári ! Asa se face o treabá de calitate in mod exemplar ! Va iesi un lucru minunat , de asta sunt sigur .Spor si perseverentá in continuare.
 

Multumesc pentru aprecieri,Adi!Si te rog sa-mi urmaresti topicul:voi posta noi imagini!


pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574

FED express a scris:

Excelenta treaba.Am avut si eu 2 Oltcituri in familie.Exceptionale.Chiar acum reconditionez un carburator 28Cic4.Pacat ca nu gasesc nicaieri set de reparatie 
Bafta la munca !


Multumesc!Oltciturile tale au ajuns pe maini bune?
Te pot ajuta cu ceva repere NOI pentru carbul tau?


pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Intre timp am reconditionat jantele.
Cam asa aratau:


Initial am vrut sa le sablez.N-am gasit in Craiova nici un service,nici un atelier.Am ajuns la o societate.R.K. MOTOR,care se ocupa cu reconditionarea chiulaselor,turbosuflantelor etc.Acestia au mica statie de sablare,pentru nevoi proprii si repere mici.Mi-au cerut 1 mil. pentru sablarea unei jante dar am cazut la intelegere pentru 80 ron.Mi s-a parut mult si aceasta suma.Motivatia pretului mare:nu folosesc nisip obisnuit si cuart fin care nu se imprima in materialul turbosuflantelor pe care le reconditioneaza.
Omul mi-a facut si o proba de sablare pe o jumatate de janta.In cele din urma am renuntat si m-am hotarit sa mi le reconditionez singur.
Proba de sablare:


M-am inarmat cu perii si cu multa rabdare:


Pentru indepartarea vopselei am folosit DECANOL iar pentru rugina FERUGINOL pe care le-am aplicat cu o pensula.FERUGINOL-ul si-a facut efectul dar DECANOL-ul e un mare kkt,mai ales daca trebuie sa indepartezi straturi de vopsea succesive.Singurul efect:increteste vopseaua.Atat!
Produse de calitate superioara cum ar fi CROMOFAG,nu am gasit.


DECANOL aplicat pe jante.Efectul este sub asteptari.Priviti:



Am fixat roata in menghina.
Dupa cateva ore,curata partial.Comparati!!
Dupa ceva timp am gasit vechiul numar de inmatriculare al masinii:2-25-1972.Judetul Mehenti(MH) avea nr. 25 in nomenclatorul Militiei.Poansonarea jantelor era obligatorie in timpul vechiului regim pentru evitarea furturilor.
Am gasit si data fabricatiei precum si tipul jantei.



Cam asa arata dupa vreo patru ore de munca:


Comparatie:


Doua jante sunt curatate:


Am terminat toate patru jantele de curatat.Au fost tratate cu FERUGINOL si lasate afara peste noapte pentru ca acesta sa-si faca efectul.Dimineata le-am luat iarasi la perie si le-am degresat cu SOLVOXOL.


Rezerva poate sa mai astepte fiindca am ramas fara perii:



Am dus jantele la un service unde le-au indreptat in presa contra sumei de 5 lei bucata.Dupa aceea le-am dus la vopsitor care le-a degresat cu NITRO,a aplicat filler,ulterior stratul de lac.Puteam si eu sa le dau cu spray-ul dar nu prea are luciu.Le da un aspect mat.Le-am expus la soare pentru  uscare completa.



Se putea si mai bine!Rugina a facut cavitati in corpul uneia dintre jante.De asemenea,prezinta zgarieturi de la borduri,pietre etc.Vopsitorul nu si-a dat silinta sa le acopere.Cica nu prinde chitul!!Feruginolul e de vina!!Vrajeala!Oricum,au fost degresate!


Obturatoarele din centrul jantelor inscriptionate OLTCIT.Doua sunt bune,trei sunt zgariate.Daca aveti asa ceva,va rog sa ma ajutati!


Modificat de deceneu32 (acum 9 ani)


pus acum 12 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Cu 20 de lei iei  o sticla de Cromofag si cureti toate jentile intr-o dupamasa!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 12 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Este de preferabil ca inainte de a se folosi Loctite 243 sau alt blocator sa se degreseze bine cu 7063 , spun asta pentru ca lucrez cu aceste produse. Cel mai simplu mod de a recunoaste solutiile pentru bocaj , (sa nu iti incarci memoria cu fel de fel de cifre) este culoarea solutiilor.
   Albastru-mediu
  Verde-tare
   Rosu-filete(gaz,apa,etc.)
  La toate inainte degresant 7063. Solutia este anaeroba (se intareste in lipsa aerului) daca ramane solutie pe langa suruburi sau in alte locuri in care este folosit si nu este intarita sa nu v-a faceti griji, inauntru s-a intarit beton. Acelasi lucru este valabil si pentru anumite tipuri de silicon.
Pentru desfacerea suruburilor fara problema actionati cu o sursa exterioara de caldura(lampa gaz) pana simtiti miros intepator, atunci desfaceti fara problema.


pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574

Misu de Cluj a scris:

Cu 20 de lei iei  o sticla de Cromofag si cureti toate jentile intr-o dupamasa!

NU AM GASIT!!
Am folosit,in schimb,FERUGINOL,cu rezultate sub asteptari.Din aceasta cauza am trecut la varianta bruta de curatare a jantelor:peria de sarma.Fiecare janta a fost curatata pana la luciu metalic,interior,exterior in circa patru ore.


pus acum 12 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574

alexandru68 a scris:

Este de preferabil ca inainte de a se folosi Loctite 243 sau alt blocator sa se degreseze bine cu 7063 , spun asta pentru ca lucrez cu aceste produse. Cel mai simplu mod de a recunoaste solutiile pentru bocaj , (sa nu iti incarci memoria cu fel de fel de cifre) este culoarea solutiilor.
   Albastru-mediu
  Verde-tare
   Rosu-filete(gaz,apa,etc.)
  La toate inainte degresant 7063. Solutia este anaeroba (se intareste in lipsa aerului) daca ramane solutie pe langa suruburi sau in alte locuri in care este folosit si nu este intarita sa nu v-a faceti griji, inauntru s-a intarit beton. Acelasi lucru este valabil si pentru anumite tipuri de silicon.
Pentru desfacerea suruburilor fara problema actionati cu o sursa exterioara de caldura(lampa gaz) pana simtiti miros intepator, atunci desfaceti fara problema.


Multumesc pentru informatii!Am folosit diluant pentru degresare.Alte solutii n-am gasit.
Cat am alergat si dupa LOCITE-urile astea....


pus acum 12 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1455
Ii mai trebuie un volan , si-n rest e frumoasa!

pus acum 8 ani
   
cabriolette
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1248

Misu de Cluj a scris:

Cu 20 de lei iei  o sticla de Cromofag si cureti toate jentile intr-o dupamasa!


Ce-i drept e topic dezgropat de colegul Andrei, insa in legatura cu decapantul, am cumparat o sticla de kromofag pentru jante. Rezultate mult sub asteptari.
Acum vreo 6-7 ani am cumparat 2 sticle se Superkromofag pentru un prieten care s-a declarat foarte multumit de el... Exista o diferenta intre kromofag si superkromofag? la magazin mi-au spus ca e acelasi lucru...


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

cabriolette a scris:


Misu de Cluj a scris:

Cu 20 de lei iei  o sticla de Cromofag si cureti toate jentile intr-o dupamasa!


Ce-i drept e topic dezgropat de colegul Andrei, insa in legatura cu decapantul, am cumparat o sticla de kromofag pentru jante. Rezultate mult sub asteptari.
Acum vreo 6-7 ani am cumparat 2 sticle se Superkromofag pentru un prieten care s-a declarat foarte multumit de el... Exista o diferenta intre kromofag si superkromofag? la magazin mi-au spus ca e acelasi lucru...

Da, din pacate este o mare porcarie.
Superkromofag a fost interzis de cei din UE, pe motiv ca ar fi fost cancerigen.
Ce se vinde acuma este o porcarie ce nu prea este de folos.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Tot sablarea este CEA mai eficienta pt jante,mai ales LA cele cu spite.

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
cabriolette
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1248
Multumesc Misu, good to know.
Daniel, ai dreptate, nici nu merita sa te complici cu flexul si peria de sarma sau decapante slabe...


pus acum 8 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574

oldtimercraiova a scris:

Ii mai trebuie un volan , si-n rest e frumoasa!

Volan?Masina este echipata de mult timp.
Ai vazut-o la Parada!


pus acum 8 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1455
Pai eu vazusem ca este o problema cu volanul , insemnand ca necesita altul , era lipita banda izoler din cauza uzurii .

pus acum 8 ani
   
Jonn
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 259
mai conteaza?, volan de oltcit sa fie, mai ales la varsta lor

pus acum 8 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1455
Intr-adevar John , ai dreptate si tu !

pus acum 8 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la